Z życia naszych parafii

"Strzyżewskie Nutki" z koncertem w Szczecinie

W dniach 2 i 3 sierpnia 2014 r.
zespół parafialny „Strzyżewskie Nutki"
miał okazję gościć w Parafii pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Szczecin

Szczecin2014_08_02
W sierpniowym słońcu Szczecina

Przygotowujemy się do występu

Z wielką radością odpowiedzieliśmy na zaproszenie ks. infułata Stanisława Bosego. Jest to dla nas ogromne wyróżnienie, a jednocześnie motywacja do dalszej nauki i ćwiczeń.
Po przyjeździe zostaliśmy serdecznie przywitani przez ks. administratora Stanisława oraz ks. Adama Bożackiego. Następnie wybraliśmy się na wycieczkę po Szczecinie. Najlepszym, w ten sierpniowy upał, okazał się rejs statkiem, podczas którego mogliśmy odetchnąć po wielogodzinnej jeździe autokarem.
Kolejnym etapem naszego zwiedzania były Wały Chrobrego, Zamek Książąt Pomorskich, Ratusz i Brama Królewska. Popołudniowy spacer minął bardzo szybko, a to za sprawą wspaniałego przewodnika, którym był ks. Infułat Stanisław, i jego ciekawych opowieści. Wystarczyło czasu na lody i inne słodkości oraz na króciutką próbę w kościele.
Zmęczeni udaliśmy się do hotelu, aby wypocząć (jak się okazało przy grzmotach i błyskawicach burzy) przed jutrzejszym występem.
Niedziela przywitała nas piękną i gorącą aurą. Po smacznym śniadaniu udaliśmy się do kościoła, gdzie czekali na nas księża, przygotowując się do Mszy św. Dla naszych „Nutek" taki występ to bardzo ważne wydarzenie. Chociaż dzieci nie koncertowały pierwszy raz, to jednak widać było ich przejęcie i ogromne zaangażowanie w to, co potrafią najlepiej, czyli w śpiewanie.
Msza św. koncelebrowana przez ks. Infułata Stanisława Bosego, ks. Adama Bożackiego, ks. Juliana Kopińskiego z asystującymi dziećmi i pięknym śpiewem była uroczystością najwyższej rangi. Po zakończonej Eucharystii Ks. Infułat podziękował nam za przybycie, a wszystkie dzieci otrzymały upominki. Myślę, że nasz śpiew bardzo się podobał, bo parę razy byliśmy proszeni o bis, a to daje poczucie uznania.
Przed wyjazdem w drogę powrotną zostaliśmy zaproszeni na pyszny obiad, po którym spakowani i bardzo szczęśliwi wsiedliśmy do autokaru. Nasz zespół to ponad czterdzieścioro dzieci, byli z nami również rodzice tych najmniejszych „Nutek", oraz opiekunowie.
W imieniu całego zespołu, osób prowadzących, wszystkich rodziców dzieci oraz ks. proboszcza Juliana Kopińskiego składamy wyrazy ogromnego podziękowania ks. Infułatowi Stanisławowi Bosemu za szczodre przyjęcie i ugoszczenie nas w przepięknej stolicy Pomorza Zachodniego. Mamy nadzieję, że będziemy mieli jeszcze niejednokrotnie okazję spotkania się.

Podczas drogi powrotnej znów spotkała nas burza i to niejedna, ale szczęśliwie dotarliśmy do domu. Towarzyszyła nam przecież piosenka „Gdy na morzu wielka burza, Jezus ze mną w łodzi jest. On za rękę trzyma mnie, łódka nie kołysze się......".
Nasz wyjazd na długo pozostanie w naszej pamięci, ale mamy nadzieję, że w przyszłym roku może też gdzieś pojedziemy.   (A. S.)